JAIS tahan 10 belia Melayu minum arak

Posted on the January 18th, 2012 under Politik by 

SHAH ALAM – Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi dilantik sebagai Exco Kerajaan Negeri menggantikan Datuk Dr Hasan Mohd Ali.
Beliau mengangkat sumpah di hadapan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah di Istana Bukit Kayangan di sini pagi ini.
Dalam laporan terdahulu, Sinar Harian Online difahamkan perkara itu telah dimaklumkan kepada Ahmad Yunus semalam.

JAIS tahan 10 belia Melayu minum arak

Posted on the January 1st, 2012 under Tempatan by 
SALAH seorang penguat kuasa JAIS mengambil butiran pengenalan seorang pengunjung pada Ops Mungkar di Petaling Jaya awal pagi semalam.
PETALING JAYA – Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) telah menahan 10 lelaki beragama Islam kerana kesalahan meminum arak dalam Ops Mungkar yang diadakan di sini pada awal pagi semalam.
Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali berkata, operasi itu dibuat ekoran banyak pusat hiburan menganjurkan sambutan menyambut tahun baharu selain pihaknya menerima banyak aduan mengenai aktiviti itu.

LPT2 siap 2014

Posted on the December 6th, 2011 under Tempatan by 
PETA menunjukkan sebahagian laluan LPT2 yang dijangka siap sepenuhnya pada 2014.
KUALA TERENGGANU – Pembinaan Lebuh Raya Pantai Timur Fasa 2 (LPT2) yang menghubungkan Jabor di Kemaman dengan Gemuruh di sini dekat sini dijangka siap dan boleh digunakan sepenuhnya pada 2014.
Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Datuk Za’abar Mohd. Adib berkata, projek pembinaan itu sepatutnya siap lebih awal tetapi terpaksa ditangguhkan beberapa kali ekoran masalah kontraktor yang dilantik.

Empat kumpulan jadi sasaran murtad

Posted on the October 15th, 2011 under Tempatan by 
SHAH ALAM – Empat golongan dipercayai menjadi sasaran utama kumpulan pendakwah Kristian untuk memurtadkan orang Islam di negara ini.
Exco Hal Ehwal Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berkata, mereka ialah golongan miskin, anak muda, pesakit kronik dan golongan intelek yang berpengaruh tetapi kurang pengetahuan agama.
“Mereka menjalankan penerapan fahaman Kristian menggunakan pelbagai taktik dan strategi, termasuk menerusi pendekatan Islamik dengan cara yang sangat halus,” katanya.

Himpunan Sejuta Umat dapat permit polis

Posted on the October 13th, 2011 under Tempatan by 
HASSAN (dua dari kiri) menerima buku terbaharu berkaitan akidah dari pendakwah bebas, Mohd. Farhan Abdullah Al-Hafiz pada seminar menangani cabaran kristianisasi di Malaysia di Shah Alam semalam.
SHAH ALAM – Himpunan Sejuta Umat yang bakal diadakan di Stadium Shah Alam di sini pada 22 Oktober ini bagi membendung ancaman kepada akidah umat Islam di negara ini telah mendapat permit polis dan disokong kerajaan negeri.
Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Datuk Dr. Hassan Mohamed Ali berkata, segala urusan termasuk permohonan permit bagi perhimpunan itu telah selesai dan pihaknya sedia mematuhi syarat-syarat yang ditetapkan dalam permit itu.
 With 
Comments
0 Comments